A PUBLIC-RECORDS INVESTIGATION

The Influence Machine

How a foreign government bought an Al-era propaganda operation in
Washington — the American commentators it named in its own filings,
the questions those filings raise, and the far weaker regime that lets the
same conduct vanish in Britain.

Brandon Myers - independent researcher

brandonmyers.net - July 2026

Built entirely from primary US Department of Justice FARA filings, UK primary sources, and cited mainstream reporting.
Every claim is tiered — [CONFIRMED] primary/verified, [REPORTED] single credible outlet, [BOUNDARY] explicitly
not supported. Allegations are labelled and not asserted as fact. Not legal advice.



The spine — a registered foreign agent

The hypothesis tested was a tie between Brad Parscale and the Palantir surveillance stack. That is a
clean negative — no documented business, data, personnel or money link. The real, documented finding
is elsewhere.

Clock Tower X LLC (Delaware, organised 11 June 2025; sole owner Bradley Parscale, signed under
penalty of perjury) registered under the Foreign Agents Registration Act as #7649 on 18 September
2025. Its foreign principal of record is the State of Israel, via Havas Media Germany GmbH —
engaged to run a nationwide US campaign to “combat antisemitism.” (An initial version naming Israel
directly was filed as a deficiency and corrected in an October 2025 amendment; the principal is Israel via
Havas, not a direct government contract.)

The money

A ~$6m services agreement (Aug 2025) expanded to ~$9m; by mid-2026, reporting (The Intercept) placed
receipts at ~$15m and disbursements at ~$13m over six months. Onward sub-contracts: SparkFire
Technologies ~$6m (AI chatbots/texting); Portman Road Strategies (Mike Shields) ~$5m — 14 of 18
Clock Tower staff are his Convergence Media employees; Salem Media >$500k — a self-dealing flag, as
Parscale is Salem’s Chief Strategy Officer; Three Tech ~$500k.

The network

A ring of ~12 websites (a nine-site Cloudflare cluster on identical infrastructure, hub factsignal.org, plus a
Squarespace pair) — and every site carries the FARA disclaimer footer: “This material is distributed
by Clock Tower X LLC on behalf of the State of Israel.” The network is labelled, not covert. The story is
coordination, scale, self-dealing and stated intent — not an undisclosed operation.

The method

The statement of work commits to 280% of content targeted at Gen-Z, integration into Salem Media
properties, and — in its own words —

| “deployment of websites and content to deliver GPT framing results on GPT conversations” via the
MarketBrew Al platform. AI-manipulation is documented method, not proven effect: no model
was shown to cite the network, and there is no OpenAl/Anthropic deal.

Brandon Myers - brandonmyers.net - 2



The named targets — in their own filings

The “attacks on named American commentators” are not a characterisation. They are Clock Tower X’s
own DOJ-filed informational materials, each stamped with the FARA disclaimer. Quotes transcribed
from the filed page images.

Tucker Carlson — culturavia.org, filed 9 March 2026 (Informational-Materials-20260309-125)

Headline: “Tucker Carlson’s Double Standard on Israel: Why It Fails the Tests of American Loyalty and
Christian Integrity.” The article states Carlson

| “repeatedly interrupted, challenged Israel’s right to defend itself, and questioned the legitimacy of the
U.S.—Israel alliance,” and that

| “among Carlson’s central accusations was the claim that Israel manipulates U.S. policy and pushes America
into wars, an old and longstanding conspiracy theory.”

Tucker Carlson & Candace Owens — factsignal.org, filed 31 March 2026 (Informational-
Materials-20260331-132)

Headline: “The Russian Origins of Candace Owens and Tucker Carlson’s Talking Points.” The article
states:

I “commentators such as Tucker Carlson and Candace Owens have, at times, echoed themes that align with
Russian messaging.”

In one line: a foreign government paid to publish attacks on named American conservatives —
and disclosed it to the U.S. Department of Justice.

Brandon Myers - brandonmyers.net - 3



The open questions

On the public record, Clock Tower X is largely FARA-procedurally-compliant — it registered, amended
four times, filed its informational materials, and labelled its sites. No crime is supported, and none is
alleged. Four genuine open questions remain, each a documented fact plus an unresolved question.

WHAT THE RECORD DOES NOT SUPPORT

Not a covert network (sites are FARA-labelled) - informational materials were filed (§614) - initial
financials were facially truthful - registration fell within 10 days of the agreement date as stated on the
form - no Palantir tie - the FEC matter (MUR 77784) that once swept in a Parscale entity was dismissed
and the dismissal affirmed on appeal (Jan 2024).

1. The agreement-date conflict. Exhibit B gives the agreement date as 09/08/2025 (— 18 Sep
registration = exactly 10 days), but the attached contract is headed “DRAFT, August 27, 2025,” its effective-
date day is blank, the SOW references “August 2025,” and The Intercept reports an August 2025
agreement. If the relationship began in August, registration may fall outside FARA’s “within 10 days, and
before acting” window.

2. A sworn “formal written contract” that is unsigned and undated. Exhibit B checks “formal
written contract,” yet the Havas signature block is blank, no effective date is entered, and the counterparty
is named “Clock Tower LLC,” not the registrant “Clock Tower X LLC” — sworn under penalty of perjury.

3. The dual-principal deficiency. The initial statement registered the State of Israel directly on an oral
basis; the DOJ flagged a deficiency; Parscale withdrew it (13 Oct 2025) as filed “in error.” Documented
carelessness in a sworn filing — but civil, corrected, and not criminal.

4. The apparently-missing supplemental statement. A FARA supplemental was due ~17 April 2026;
as of July 2026 a search of the public FARA record located none (registration, four amendments, short-
forms and 100+ informational materials, but no supplemental). If none has been filed, the §612(b)
statement is overdue — the one hook pointing to an ongoing gap. Stated pending direct registry
confirmation, not asserted.

Brandon Myers - brandonmyers.net - 4



The other theatre — Britain conrirved) Eounoarn)

There is no evidence Parscale operated in Britain. But the same state runs influence operations here too

— and Britain’s disclosure regime is_far weaker, which is why you never had to know.

The UK theatre, on film — the Masot affair (2017)

In January 2017, Al Jazeera’s undercover investigation “The Lobby” (Ofcom-cleared) filmed Shai Masot, a
senior political officer at the Israeli Embassy in London, proposing to | “take down” UK MPs opposed to
Israeli policy — naming Foreign Office minister Sir Alan Duncan — alongside a “hit list” (incl. FAC chair
Crispin Blunt), the covert building of pro-Israel youth/front groups in both main parties, and embassy
money (“more than one million pounds”) for party delegations. The Foreign Office, under Boris
Johnson, declined an inquiry and treated the matter as “closed” after an ambassadorial apology,
over cross-party objections. (Verified: 25/25 claims survived three-vote adversarial checking against Al
Jazeera, Times of Israel, Haaretz and Middle East Eye.)

The machine’s origin runs through Britain too — Brexit

[CONFIRMED] AggregatelQ (~80% funded by SCL, Cambridge Analytica’s parent) ran Vote Leave’s
digital operation in the 2016 EU referendum (~£1.5m); the same SCL/CA operation embedded directly
with Parscale in San Antonio in 2016; and Parscale’s current work is the Al-era descendant of that machine.
[BOUNDARY] The ICO found Cambridge Analytica itself was not involved in referendum data work (AIQ
was); the decisive effect is unproven; and there is no Israeli-state money in Brexit — the tie is to the
influence-ops industry, not the Israeli state.

The regulatory gap — FIRS vs FARA

We know the Parscale operation in detail because US law forced it open. The UK’s Foreign Influence
Registration Scheme came into force only on 1 July 2025 (National Security Act 2023); its stronger
Enhanced Tier is reserved for Iran and Russia only. Other state-directed political influence faces at
most the lighter Political Influence Tier — none of FARA’s granular disclosure. The category of state
influence America forces onto a public register, Britain largely lets vanish.

Brandon Myers - brandonmyers.net - 5



What this investigation does not claim

* No crime is alleged. On the record Clock Tower X is largely FARA-compliant; the four items in
Section III are open questions, not findings of wrongdoing.

» Not Palantir. No tie between Parscale and Palantir; this file is the opposite of that arrow.

» Not a direct Israel contract — it is via Havas; the direct framing was the filed error.

« Al effect unproven — the operation’s intent to shape AI output is documented; its success is not.

» No Parscale—UK footprint, and no documented link between the US and UK operations. Section IV
is “same state, different theatre, different arm,” not one funding line.

» No Israeli-state money in Brexit — that tie is to the SCL/Cambridge Analytica influence-ops
industry.

Brandon Myers - brandonmyers.net - 6



Sources & method

Primary FARA filings for registrant #7649 — registration (18 Sep 2025), Exhibit A/B and attached agreement/SOW, four amendments (20
Oct & 26 Dec 2025, 7 Jun 2026), and informational-materials filings including 20260309-125 (culturavia) and 20260331-132 (factsignal) —
read directly from efile.fara.gov. UK: Al Jazeera The Lobby (2017; Ofcom-cleared Oct 2017), Times of Israel, Haaretz, Middle East Eye;
GOV.UK Foreign Influence Registration Scheme guidance (in force 1 July 2025; Enhanced Tier: Iran, Russia); ICO and DCMS records on
AggregatelQ/Vote Leave; contemporaneous reporting on SCL/Cambridge Analytica—Parscale (2016). Reported figures attributed to The
Intercept, Read Sludge, Responsible Statecraft, the Daily Caller and Americans for Transparency. Method: multi-pass public-records
research with three-vote adversarial verification of the UK findings; primary FARA documents read directly; no non-public source used. Full
evidence archive: github.com/btmaffiliate/uk-data-linkage-disclosure - brandonmyers.net/writing/brad-parscale-israel.

Brandon Myers - brandonmyers.net - 7



	The Influence Machine
	IThe spine — a registered foreign agent CONFIRMED
	The money REPORTED
	The network CONFIRMED
	The method REPORTED

	IIThe named targets — in their own filings CONFIRMED
	Tucker Carlson — culturavia.org, filed 9 March 2026 (Informational-Materials-20260309-125)
	Tucker Carlson & Candace Owens — factsignal.org, filed 31 March 2026 (Informational-Materials-20260331-132)

	IIIThe open questions TIERED
	IVThe other theatre — Britain CONFIRMED BOUNDARY
	The UK theatre, on film — the Masot affair (2017)
	The machine’s origin runs through Britain too — Brexit
	The regulatory gap — FIRS vs FARA

	VWhat this investigation does not claim BOUNDARY
	VISources & method


